مرگ بابک قربانی و موضوعاتی که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

به گزارش خبرگزاری فارس، چندی پیش خبری مبنی بر خودکشی بابک قربانی کشتی‌گیر اسبق تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در زندان مرکزی کرمانشاه در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف منتشر شد.

مسئولان قضایی، نیروی انتظامی و زندان کرمانشاه علت مرگ بابک قربانی را مسمومیت با قرص اعلام کردند و پس از انتشار این خبر دیگر هیچ جزئیاتی از این موضوع تاکنون منتشر نشد.

ورود قرص و یا هر ماده دیگری به داخل زندان که بنا بر قانون مجاز محسوب نمی‌شود، زنگ خطری است که می‌تواند محیط تربیتی و اصلاحی زندان و ندامت‌گاه را به سمت و سوی نامناسبی بکشاند.

مرگ بابک قربانی به هر حال رقم خورد، اما نمی‌توان بر روی این غفلت و کوتاهی سرپوش گذاشت و قطعا باید جلوی سهل‌انگاری اینچنینی گرفته شود تا شاهد رخ دادن اتفاقات مشابهی نباشیم.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران منطبق با شرع مقدس اسلام و در راستای دفاع از حقوق مردم و صیانت از سلامت جامعه گام برمی‌دارد و صلابت این نهاد ارزشمند در اجرای قانون بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

در سایه تدابیر مسئولان خدوم نظام، اقدامات ارزشمندی در سطح زندان‌ها برای اصلاح و تربیت و حتی بازگشت افراد زندانی پس از طی دوران محکومیت به محیط کار و اجتماع انجام گرفته است.

برگزاری کلاس‌های تربیتی و دینی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، انجام دوره‌های قرآنی و معنوی، فراهم کردن آموزش‌های فنی و حرفه‌آموزی و ... از جمله اقداماتی است که محیط زندان‌ها را در کشور ما پس از انقلاب بسیار دگرگون کرده است.

بی‌شک این اقدامات در تغییر نگرش، شخصیت و رفتار افراد مجرم در دوران گذراندن محکومیت برای بازگشت آبرومندانه به جامعه بسیار موثر است و همین اقدامات در راستای خدمت به مردم نیز غیرقابل انکار است، چراکه هر چه‌قدر از تخلفات جامعه کاسته شود امنیت اجتماعی ارتقا می‌یابد و جامعه رو به سوی توسعه‌یافتگی حرکت می‌کند.

با این اوصاف باید تدابیر لازم صورت بگیرد تا موارد محدود سهل‌انگاری موجب مخدوش کردن این همه خدمت و زحمت قاطبه مسئولان نشود و ریشه‌یابی چنین موضوعاتی در جلوگیری از رخ دادن مجدد حوادث مشابه موثر است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com